POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEGAGOGICZNA
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dziecku w naszym przedszkolu, polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych dziecka i czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w przedszkolu w celu wspierania jego potencjału rozwojowego i stwarzania warunków do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola i w środowisku społecznym.
W naszym przedszkolu realizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej w ramach orzeczenia o kształceniu specjalnym lub opinii psychologiczno - pedagogicznej ma charakter indywidualnej terapii.
Pomocą psychologiczno–pedagogiczną objęte mogą być dzieci m.in.:
- z niepełnosprawnością,
- ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
- chorobą przewlekłą,
- doświadczający niepowodzeń edukacyjnych,
- z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych
- z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanymi z wcześniejszym kształceniem za granicą.
Korzystanie z pomocy psychologiczno–pedagogicznej jest:dobrowolne i bezpłatne,
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w naszym przedszkolu:
- Terapeuta pedagogiczny
- Logopeda
- Terapeuta integracji sensorycznej
- Pedagog TUS,
- Pedagog od zaburzeń autyzmu i zespołu aspergera
- Psycholog
- Pedagog specjalny
Formy pomocy psychologiczno–pedagogicznej w naszym przedszkolu
Dla rodziców:
- rozmowy
- porady
- konsultacje
Dla przedszkolaków:
- zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
- zajęcia logopedyczne
- zajęcia z pedagogiem rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
- zajęcia z terapeutą integracji sensorycznej
W naszym przedszkolu prowadzimy bezpłatne zajęcia Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Wczesne
wspomaganie rozwoju to wsparcie dzieci z niepełnosprawnością i
zagrożonych niepełnosprawnością.
Wczesne wspomaganie rozwoju jest wskazane szczególnie u dzieci
- z zaburzeniami rozwojowymi
- z zespołami genetycznymi
- z autyzmem
- z niepełnosprawnością ruchową
- niepełnosprawnością intelektualną
Nasza oferta indywidualnych, bezpłatnych zajęć terapeutycznych w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka obejmuje:
- terapię psychologiczną
- terapię pedagogiczną
- terapię logopedyczną
- fizjoterapię (rehabilitację ruchową)
- terapię integracji sensorycznej i terapię ręki
Warunkiem korzystania z zajęć jest posiadanie przez dziecko opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, wydanej przez publiczną Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Sandomierzu.
Zajęcia WWR prowadzą wykwalifikowani terapeuci z dużym doświadczeniem w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością. Dzięki temu, że terapia prowadzona jest indywidualnie, możemy dostosować jej tempo i program do potrzeb dziecka, co pozwala uzyskać widoczne efekty terapii.
Nasi Specjaliści : LOGOPEDA
MGR MARTA CUKIERSKA
MGR URSZULA SADOWSKA
MGR KATARZYNA CIACH
Logopedia u nas jest fajna. Nauczyciel logopeda w naszym przedszkolu prowadzi wspomaganie rozwoju dziecka w następujących obszarach:
1. Profilaktyka -zapobieganie powstawaniu wad wymowy i
czuwanie nad jej prawidłowym rozwojem
2. Diagnostyka - rozpoznawanie zakłóceń lub zaburzeń językowych
3. Terapia - pomoc w przezwyciężaniu problemów dzieciom mających trudności z mówieniem, rozumieniem, pisaniem i czytaniem, zrealizowanie zaleceń PPP w Sandomierzu.
4. Wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli.
Opieka logopedyczna to prowadzenie indywidualnych oraz grupowych zajęć logopedycznych. Badanie mowy przeprowadzamy na początku roku szkolnego we wrześniu, aby w październiku rozpocząć zajęcia logopedyczne.
TERAPEUTA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ - MGR JOLANTA KWAPIŃSKA
Terapia jest dla dziecka bardzo atrakcyjna, gdyż ma charakter wesołej zabawy ruchowej, w jej trakcie dostarczane są dziecku takie bodźce, których najbardziej potrzebuje jego system nerwowy. Zajęcia odbywają się w sali wyposażonej w specjalistyczny sprzęt i pomoce do stymulacji wszystkich systemów zmysłowych. Terapeuta przygotowuje dla każdego dziecka indywidualny program dostosowany do jego potrzeb. Metoda SI wykorzystywana jest w pracy z dziećmi autystycznymi, z ADHD oraz posiadającymi zalecenia z PPP w Sandomierzu.
TERAPEUTA PEDAGOGICZNY- MGR MARTA CUKIERSKA, MGR
ILONA GILEWSKA
Celem prowadzonej w przedszkolu terapii pedagogicznej jest
- stymulowanie rozwoju dziecka
- usprawnianie rozwoju funkcji psycho – motorycznych
- wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach
- eliminowanie niepowodzeń poprzez różne techniki
- eliminowanie niepowodzeń emocjonalno – społecznych i ich konsekwencji
Terapia pedagogiczna zwana również zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi jest ukierunkowana na korygowanie i kompensowanie zaburzeń psychoruchowych dziecka, jako jednej ze szczególnie ważnych przyczyn niepowodzeń w przedszkolu i szkole. Zajęcia dedykowane są dzieciom, którym brak opanowania pewnych umiejętności utrudnia prawidłowy rozwój. Zajęcia te mają także na celu stworzenie dziecku możliwości rozwoju umysłowego i społecznego oraz także emocjonalnego.
TUS MGR ILONA GILEWSKA, MGR JUSTYNA RADKOWSKA
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
Zajęcia służą podnoszeniu i nabywaniu umiejętności z zakresu:
1. Pracy z emocjami :
· nazywania uczuć własnych
· wyrażania uczuć
· zrozumienia świata uczuć innych dzieci i dorosłych
2. Budowania empatii i współpracy
3. Komunikacji interpersonalnej:
· umiejętność posługiwania się komunikatem „Ja”
· radzenia sobie w sytuacji konfliktowej
4. Kształtowania poczucia własnej wartości
5. Pracy nad
pokonywaniem nieśmiałości
Nauczyciele wspomagający- pedagodzy od zaburzeń autyzmu i zespołu aspergera
mgr Anna Cagara, mgr Ilona Gilewska
Zadania:
- Prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami zajęć edukacyjnych;
- Realizowanie zintegrowanych działań i zajęć określonych w IPET;
- Prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami i specjalistami pracy wychowawczej z dziećmi z niepełnosprawnościami;
- Udzielanie pomocy nauczycielom pomocy w doborze form i metod pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami
- Prowadzenie innych zajęć odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwoje, edukacyjne, psychofizyczne, w szczególności: zajęć rewalidacyjnych,
- Współpraca z rodzicami dziecka z niepełnosprawnością bieżące informowanie rodziców o pracy dziecka na zajęciach, o zachowaniu, o relacjach z rówieśnikami, o napotkanych trudnościach, o osiągniętych sukcesach, udzielanie porad związanych z koniecznością skorzystania z pomocy innych specjalistów itd.
PSYCHOLOG mgr Renata Banaszewska i PEDAGOG SPECJALNY mgr Justyna Radkowska
- prowadzenie badań i działań diagnostycznych dzieci, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola,
- diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola,
- udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci
- minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym i poza przedszkolnym
- inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
- pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci;
- wspieranie nauczycieli
Aktualności
Udział delegacji w obchodach 233. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja
Delegacja naszego przedszkola wzięła udział w obchodach 233. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja. Upamiętniając tę rocznicę, Przedszkolaki ze swoimi Rodzicami i Paniami Nauczycielkami uczestniczyli we Mszy Świętej w Kościele parafialnym a następnie złożyli kwiaty, oddając hołd bohaterom pod Pomnikami powstańców, gdzie odbyły się główne uroczystości [...]2024-05-03
WięcejRocznica Uchwalenia Konstytucji 3 maja
W dniu 30.04.2024r. obchodzono w naszym przedszkolu rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja. W tak ważnym dniu dzieci prezentowały się niezwykle uroczyście w galowych strojach [...]2024-04-30
WięcejDzień Ziemi
22 kwietnia obchodziliśmy światowy Dzień Ziemi. Podczas obchodów Dnia Ziemi przedszkolaki zastanawiały się, co dobrego możemy zrobić dla naszej planety [...]2024-04-22
Więcej