POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEGAGOGICZNA
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dziecku w naszym przedszkolu, polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych dziecka i czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w przedszkolu w celu wspierania jego potencjału rozwojowego i stwarzania warunków do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola i w środowisku społecznym.
Pomocą psychologiczno–pedagogiczną objęte mogą być dzieci m.in.:
- z niepełnosprawnością,
- ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
- chorobą przewlekłą,
- doświadczający niepowodzeń edukacyjnych,
- z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych
- z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanymi z wcześniejszym kształceniem za granicą.
Korzystanie z pomocy psychologiczno–pedagogicznej jest:dobrowolne i bezpłatne,
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w naszym przedszkolu:
- Terapeuta pedagogiczny
- Logopeda
- Terapeuta integracji sensorycznej
- Pedagog TUS,
- Pedagog od zaburzeń autyzmu i zespołu aspergera
Formy pomocy psychologiczno–pedagogicznej w naszym przedszkolu
Dla rodziców:
- rozmowy
- porady
- konsultacje
Dla przedszkolaków:
- zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
- zajęcia logopedyczne
- zajęcia z pedagogiem rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
- zajęcia z terapeutą integracji sensorycznej
W naszym przedszkolu prowadzimy bezpłatne zajęcia Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Wczesne
wspomaganie rozwoju to wsparcie dzieci z niepełnosprawnością i
zagrożonych niepełnosprawnością.
Wczesne wspomaganie rozwoju jest wskazane szczególnie u dzieci
- z zaburzeniami rozwojowymi
- z zespołami genetycznymi
- z autyzmem
- z niepełnosprawnością ruchową
- niepełnosprawnością intelektualną
Nasza oferta indywidualnych, bezpłatnych zajęć terapeutycznych w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka obejmuje:
- terapię psychologiczną
- terapię pedagogiczną
- terapię logopedyczną
- fizjoterapię (rehabilitację ruchową)
- terapię integracji sensorycznej i terapię ręki
Warunkiem korzystania z zajęć jest posiadanie przez dziecko opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, wydanej przez publiczną Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Sandomierzu.
Zajęcia WWR prowadzą wykwalifikowani terapeuci z dużym doświadczeniem w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością. Dzięki temu, że terapia prowadzona jest indywidualnie, możemy dostosować jej tempo i program do potrzeb dziecka, co pozwala uzyskać widoczne efekty terapii.
Nasi Specjaliści : LOGOPEDA
MGR MARTA CUKIERSKA
MGR URSZULA SADOWSKA
Logopedia u nas jest fajna. Nauczyciel logopeda w naszym przedszkolu prowadzi wspomaganie rozwoju dziecka w następujących obszarach:
1. Profilaktyka -zapobieganie powstawaniu wad wymowy i
czuwanie nad jej prawidłowym rozwojem
2. Diagnostyka - rozpoznawanie zakłóceń lub zaburzeń językowych
3. Terapia - pomoc w przezwyciężaniu problemów dzieciom mających trudności z mówieniem, rozumieniem, pisaniem i czytaniem, zrealizowanie zaleceń PPP w Sandomierzu.
4. Wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli.
Opieka logopedyczna to prowadzenie indywidualnych oraz grupowych zajęć logopedycznych. Badanie mowy przeprowadzamy na początku roku szkolnego we wrześniu, aby w październiku rozpocząć zajęcia logopedyczne.
TERAPEUTA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ - MGR JOLANTA KWAPIŃSKA
Terapia jest dla dziecka bardzo atrakcyjna, gdyż ma charakter wesołej zabawy ruchowej, w jej trakcie dostarczane są dziecku takie bodźce, których najbardziej potrzebuje jego system nerwowy. Zajęcia odbywają się w sali wyposażonej w specjalistyczny sprzęt i pomoce do stymulacji wszystkich systemów zmysłowych. Terapeuta przygotowuje dla każdego dziecka indywidualny program dostosowany do jego potrzeb. Metoda SI wykorzystywana jest w pracy z dziećmi autystycznymi, z ADHD oraz posiadającymi zalecenia z PPP w Sandomierzu.
TERAPEUTA PEDAGOGICZNY- MGR MARTA CUKIERSKA, MGR
ILONA GILEWSKA
Celem prowadzonej w przedszkolu terapii pedagogicznej jest
- stymulowanie rozwoju dziecka
- usprawnianie rozwoju funkcji psycho – motorycznych
- wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach
- eliminowanie niepowodzeń poprzez różne techniki
- eliminowanie niepowodzeń emocjonalno – społecznych i ich konsekwencji
Terapia pedagogiczna zwana również zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi jest ukierunkowana na korygowanie i kompensowanie zaburzeń psychoruchowych dziecka, jako jednej ze szczególnie ważnych przyczyn niepowodzeń w przedszkolu i szkole. Zajęcia dedykowane są dzieciom, którym brak opanowania pewnych umiejętności utrudnia prawidłowy rozwój. Zajęcia te mają także na celu stworzenie dziecku możliwości rozwoju umysłowego i społecznego oraz także emocjonalnego.
TUS MGR ILONA GILEWSKA, MGR JUSTYNA RADKOWSKA
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
Zajęcia służą podnoszeniu i nabywaniu umiejętności z zakresu:
1. Pracy z emocjami :
· nazywania uczuć własnych
· wyrażania uczuć
· zrozumienia świata uczuć innych dzieci i dorosłych
2. Budowania empatii i współpracy
3. Komunikacji interpersonalnej:
· umiejętność posługiwania się komunikatem „Ja”
· radzenia sobie w sytuacji konfliktowej
4. Kształtowania poczucia własnej wartości
5. Pracy nad
pokonywaniem nieśmiałości
Nauczyciele wspomagający- pedagodzy od zaburzeń autyzmu i zespołu aspergera
mgr Justyna Radkowska, mgr Marta Cukierska, mgr Anna Cagara, mgr Ilona Gilewska
Zadania:
- Prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami zajęć edukacyjnych;
- Realizowanie zintegrowanych działań i zajęć określonych w IPET;
- Prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami i specjalistami pracy wychowawczej z dziećmi z niepełnosprawnościami;
- Udzielanie pomocy nauczycielom pomocy w doborze form i metod pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami
- Prowadzenie innych zajęć odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwoje, edukacyjne, psychofizyczne, w szczególności: zajęć rewalidacyjnych,
- Współpraca z rodzicami dziecka z niepełnosprawnością bieżące informowanie rodziców o pracy dziecka na zajęciach, o zachowaniu, o relacjach z rówieśnikami, o napotkanych trudnościach, o osiągniętych sukcesach, udzielanie porad związanych z koniecznością skorzystania z pomocy innych specjalistów itd.
Aktualności

Wycieczka Bałtów
21 września 2023 roku odbyła się wycieczka do PARKU JURAJSKIEGO w BAŁTOWIE – krainie dinozaurów. Niezwykłą przygodę rozpoczęliśmy od Jura Parku [...]2023-09-21
Więcej
Wycieczka Geopark
W piątek 15 września grupa dzieci wraz z opiekunami uczestniczyła w wycieczce do Ogrodu Botanicznego w Kielcach.Ogród przywitał dzieci malowniczym krajobrazem, bogactwem i różnorodnością gatunków roślin, a także panującą wokół ciszą [...]2023-09-18
Więcej
Rozpoczęcie roku szkolnego 2023/24
Serdecznie witamy wszystkich rodziców po wakacjach.Rok szkolny 2023/24 rozpoczynamy 4 września. Jest to normalny dzień pracy w przedszkolu od godz 7.00- 16 [...]2023-08-31
Więcej