Matka jest geniuszem dziecka. - G. Hegel

Zajęcia Motylków

GIMNASTYKA KOREKCYJNA

Prowadzący: Krzysztof Dywan

Jednym z podstawowych elementów wpływających na zdrowy i harmonijny rozwój dziecka jest prawidłowa postawa ciała. Podczas zajęć korekcyjnych dzieci podnoszą ogólną sprawność fizyczną, rozwijają koordynację ruchową i usprawniają motorykę. Celem zajęć gimnastyki korekcyjnej jest przede wszystkim :

wyrabianie u dziecka nawyku prawidłowej postawy ciała,korekcja istniejących i przeciwdziałanie powstawaniu wad postawy,wytwarzanie silnej i wytrzymałej stabilizacji mięśniowego- więzadłowej kręgosłupa,rozciąganie mięśni nadmiernie napiętych i/lub przykurczonych,wzmacnianie mięśni rozciągniętych i osłabionych,wyrabianie odruchu prawidłowego ustawienie stóp i nawyku prawidłowego chodu.

Zajęcia z gimnastyki prowadzone są w formie kreatywnych zabaw ruchowych oraz ćwiczeń z wykorzystaniem przyborów i przyrządów (woreczki, szarfy, laski, piłki), jak również zawodów i gier sportowych. Poziom ćwiczeń dostosowywany jest do indywidualnych możliwości dzieci.

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Prowadząca: Marta Sowińska

      

Celem zajęć logopedycznych jest uzyskanie normatywnego rozwoju mowy u dziecka poprzez usprawnianie narządów artykulacyjnych i słuchu fonematycznego (mownego), rozwój systemu językowego dziecka (rozumienia oraz tworzenia wypowiedzi słownych, wzbogacanie słownika, rozwijanie umiejętności poprawnego budowania zdań), rozwijanie funkcji poznawczych, kształtowanie poprawnej komunikacji językowej oraz przygotowanie do nauki czytania i pisania.


ZAJĘCIA - AEROBIK

Prowadząca: Beata Polit

CELE PROGRAMU

  • Zaspokojenie naturalnej potrzeby ruchu i rozwijanie ich w
    sprawność fizyczną.
  • Rozwijanie sprawności kondycyjnej (siły, wytrzymałości, szybkości, zwinności itp.).
  • Rozwijanie sprawności koordynacyjnej (równowagi, orientacji wzrokoworuchowej itp.).
  • Rozwijanie wyczucia rytmu.
  • Dostarczenie ustrojowi dziecięcemu bodźca rozwojowego i kształcenie naturalnych czynności ruchowych
  • Wywieranie pozytywnej postawy wobec kultury fizycznej.
  • Czuwanie nad harmonijnym rozwojem ciała i korygowanie dysproporcji rozwojowych.
  • Oddziaływanie na wszystkie sfery osobowości (fizyczna, moralności, umysłowa i estetyczna).
  • Uczenie ekonomii ruchowej polegającej na umiejętności wykonywania dużej ilości pracy przy użyciu minimum energii.
  • Rozwijanie umiejętności współpracy z partnerem lub grupą.
  • Nabycie podstawowych wiadomości i umiejętności z zakresu tańca towarzyskiego i nowoczesnego.
  • Udział w występach tanecznych okolicznościowych imprezach przedszkolnych i między przedszkolnych imprezach artystycznych.

ZAJĘCIA PLASTYCZNO -TEATRALNE

Prowadząca: Małgorzata Wróbel    

  

CELE  PROGRAMU EDUKACJI TEATRALNEJ

Dziecko zdobywa podstawowe wiadomości dotyczące:

- słownictwa o treści teatralnej- różnic między poszczególnymi widowiskami teatralnymi- rodzajów form scenicznych tj. teatr lalkowy, teatr cieni, pantomima, drama, teatr żywego aktora

Dziecko zdobywa podstawowe umiejętności w zakresie:

- samodzielnego kierowania lalką, manipulowania nią- ruchu scenicznego- odtwarzania lub samodzielnego tworzenia roli w inscenizacjach- oceny postępowania bohaterów w obejrzanym przedstawieniu- wykonywania dekoracji i rekwizytów do inscenizacji- współdziałania społecznego- doskonalenia mowy i wymowy

Dziecko kształci postawy i przekonania dotyczące:

- moralności- osobowości- szacunku do twórczości innych- kultury, sztuki i literatury

             

Wydarzenia

«

Czerwiec 2018

»
NdPnWtŚrCzwPtSob
         12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Losowe zdjęcie